2022年8月5日星期五

黑天鵝,你點估?

還記得兩年幾前,滙控(5)從六七十蚊一路跌跌......跌到三十幾蚊,全世界都講到佢就嚟唔掂執笠今,兩年後的今天,剛公佈業績,股價睇一睇,又上返去五十多蚊。又睇下長實(1113)疫情初期跌到四十蚊,期間主席兩父子不但不減持,還倒過來不段增持,今日又去返五十蚊。

事情使我回想起之前讀過一本十分好的書 - 致富心態 (the psychology of money), 書中其中一個重點:預留犯錯空間。

所為黑天鵝,就是你想不到,估不到的事情,既然想不到又估不到,你只能預留犯錯的空間。書中提到投資前要做的第一件事,就是存錢。存多點錢,你可以為已知道,甚至不知的風險做好準備和有足夠的安全邊際,讓你在股海中存活下來。

例如,你玩SP期權, 我自己第一重點,你要點選股票,當你沒有足夠的資金,可能會選細細位的股票,又或為了賺多點權金會做得比較貼價或入價。你可以想像,當黑天鵝殺到,細股會跌得最金,你又做貼價或入價的期權,這樣你就大鑊,你可能會用盡你有限的資金接貨,但細股災難後通常返身時間比較長,最後你可能避免資金被鎖而止蝕收場,偷雞唔到蝕渣米。 

相反,當有足夠資金,我會選中大型心儀股票,股東質素也相對好少少(好多時會增持,如1113,868, 823.....),我自己也習慣寧願賺少一點期金,做低好幾個價位,預留大跌的空間。最壞遇上黑天鵝,跌幅相對較少和返身時間也較短。所以,萬一接貨,有存款比較舒服去接,這樣你會多了資產。當然,如有足夠存錢,就算資金被鎖住,這段期間可以收下股息,如果股價上升又可以做covered call(甚至賺到差價),又多了現金流。

我自己覺得,有一定存錢預留犯錯空間,很多事情的做法都可以很相似(如槓桿投資),最重要不影響自己家人的生活,就不用次次止蝕平倉。當然,無人太想見股災或黑天鵝,如你要完全逃避它,可能只能不參加股票投資。相反,如你要參與,你就要有自己足夠和舒服的安全邊際,和嘗試減低風險。



4 則留言:

O'Simon's 說...

最近發現身邊有些朋友
原來都因為不同既家庭原因被逼減持投資倉位, 唔係因為孖展
唔只係股票, 就算係期權定債券定其他
其實真係要有點流動資金係個倉度

G_T 說...

其實你觀察有錢人的做法,點解他們投資賺錢的勝率比正常散戶高,我自己認為其中一個重點是他們財力雄厚,他們不等錢使,投資的資金全是閒錢。在股價下跌時,他們不用賤賣資產,如果是投資期權,他們當買便宜貨,再者,他們大部分深知公司發展,有資金買完再買,換來資產增長,讓時間做朋友,等股價回歸原本價值。
最近例子868信義玻璃,大行降它目標價,股東等股價跌到~$14.5就出手,最後股價又上反$15.7。散戶會睇大行報告,有錢人就睇公司在行頭世界位置和公司發展,他們很清楚什麼是預留犯錯空間和長尾效應。

綠魔Luk Mall 說...

黑天鵝無法預計,唯有預留資金做buffer

G_T 說...

綠魔兄,
相比起經常擔心不同的風險,不停估黑天鵝幾時出現,在股海中進進出出,或是全面離開投資,相信輸的錢也不少。
學習明白投資就有風險(食飯要俾錢一樣),承受有限的風險(每個人資金能力不一樣,承受力也不一樣),減低風險的影響,相信長尾效應,這才是最理想的做法。